op weg naar Sochi - Reisverslag uit Moskou, Rusland van Allard Stapel - WaarBenJij.nu op weg naar Sochi - Reisverslag uit Moskou, Rusland van Allard Stapel - WaarBenJij.nu

op weg naar Sochi

Door: Allard Stapel

Blijf op de hoogte en volg Allard

24 Mei 2010 | Rusland, Moskou

Vandaag met Aeroflot naar Moskou gevlogen. Daar wordt hard gewerkt aan de vernieuwing van het internationale vliegveld. Het oude stant nog van de vorige Russische Olympische spelebn van 1988. Allews wordt gemoderniseerd en er is nu zelfs een treinverbinding met de stad. Handig, want anders sta je lang in de file en ben je zo 2,5 uur onderweg naar het centrum waar het WWF kantoor is. WWF is een bekende organisatie in Rusland. Al op het vliegveld zie je commercials die je oproepen lid te worden. Overigens niet makkelijk want geld overmaken in in Rusland een heel gedoe. Toch zijn hier zo'n 20.000 leden (meer dan de communistische partij heeft) en daarbij ook nog eens meer dan 100.000 vrienden (die dan weer niet betalen). Uit onderzoek blijkt dat wel 86% van de Moskovieten en zo'n 45% van alle aneder Russen WWF kent. Niet gek in een land waar ons soort organisaties niet gemakkelijk aan de bak komen. Morgen naar Sochi waar in 2014 de winterspelen worden gehouden. WWF is de enige organisatie die kan/mag meepraten over de manier waarop dat allemaal georganiseerd wordt. Als spreekbuis van meerdere organisaties zoals Greenpeace roepen we regelmatig de overheid tot de orde als er weer eens te enthusiast gebouwd wordt in natuurgebieden bv. Soms heeftc dat effect en soms niet. Maar daaroverr later meer....

• 25 Mei 2010 - 07:07

Marlou:

Hey Allard,

gaaf dat ik op deze manier eindelijk eens "mee" kan!!

Keep me posted,

Marlou